Szakmai beszámoló
A Pannon kaptár konzorcium 1. és 2. negyedévéről
Konzorciumi ülés ideje: 2006. március 7.
Helye: Széchenyi István Általános Iskola Bonyhád
A 2. negyedév szakmai
tevékenységei:
- Programcsomagok tesztelése
- Részvétel IKT képzésen
- Bemeneti mérések
- Intézményi szakmai műhelymunka
- Munkaközösségi foglalkozás, fél évi értekezlet
- Hálózati szakmai műhelymunka (ált. iskola, középfokú intézmények)
Hálózati szakmai műhelymunka tapasztalatainak összefoglalása
1. Általános iskola:
Siklós - Kanizsai Dorottya Általános Iskola, 2006. február
7.
- A résztvevők száma: 47 fő
- Szekciók: életpálya-építés, szövegértés-szövegalkotás,
matematika, projektmenedzsment megbeszélés
- Minden érintett intézmény képviseltette magát a szakmai
napon (menedzsment, tesztelők, leendő tesztelő pedagógusok).
2. Középfokú intézmények:
Dombóvár, Apáczai Csere János Szakközépiskola, 2006. február
14.
- A résztvevők száma: 40 fő
- Szekciók: szövegértés-szövegalkotás, matematika, ember
és természet, ember és társadalom, projektmenedzsment
- Minden érintett intézmény képviseltette magát a szakmai
napon. (menedzsment, tesztelők, leendő tesztelő pedagógusok).
Minden szekcióban jó hangulatú, tartalmas munka folyt.
A szekciók azonos szempontok alapján (erősség, gyengeség)
"értékelték" az első negyedév tesztelési, bevezetési
tapasztalatait.
Közös tapasztalat:
Pozitívumok: a programcsomagok tartalmára
vonatkoztak
- Jól használható szakmai anyagok, modulleírások (változatos,
sokirányú adaptálási lehetőség)
- Sokféle tevékenység, új tanulásszervezési eljárások, tanulói
motiváció biztosítása
- Jól illeszkedik a középiskolai helyi tantervhez, (kivéve
szakiskola) az érettségi tananyaghoz.
- Pedagógusok hozzáállása, szülők és az iskolavezetés támogatása
- A moduláris képzések hatékonysága, a gyerekek képességeinek
eredményes fejlesztése
- Hosszú, sokirányú alapozás, a késleltetett írástanítás
segíti a biztonságos írástechnika elsajátítását
- Apáczai Szakközépiskola: - konkrét döntések a jövő évi
bevezetésre vonatkozóan. (munkafüzetek összeállítása, csoportbontás
stb.)
Negatívumok:
- Késtek, illetve hiányosak az eszközök
- Kevés a modulleírásokban ajánlott idő a feldolgozásra
- A kinyomtatott anyagok nem mindig jók, a diagrammok fekete-fehérben
nem értelmezhetők
- A dramatizálás a 9. évfolyamon nem igazán működik
- Sok a téves, vagy gyakran változó, egymásnak ellentmondó
információ a suliNova részéről
- A modulokban többszörösen ismétlődő tartalmak jelennek
meg, nincs egyeztetés a fejlesztők között
- Nem volt egyforma a képzések hatékonysága. (pl. szoc.
komp. felkészítés gyenge volt)
A szakmai műhelyfoglalkozások sikeres megvalósításáért
köszönet a bonyhádi, a siklósi és a dombóvári kollégáknak,
intézményvezetőknek.
 |