Eseménynaptár
................


     5. Konzorciumi ülés
  [ Lapozás ]  

Szakmai beszámoló

A Pannon kaptár konzorcium 1. és 2. negyedévéről
Konzorciumi ülés ideje: 2006. március 7.
Helye: Széchenyi István Általános Iskola Bonyhád


A 2. negyedév szakmai tevékenységei:

- Programcsomagok tesztelése
- Részvétel IKT képzésen
- Bemeneti mérések
- Intézményi szakmai műhelymunka
- Munkaközösségi foglalkozás, fél évi értekezlet
- Hálózati szakmai műhelymunka (ált. iskola, középfokú intézmények)


Hálózati szakmai műhelymunka tapasztalatainak összefoglalása

1. Általános iskola:
Siklós - Kanizsai Dorottya Általános Iskola, 2006. február 7.
- A résztvevők száma: 47 fő
- Szekciók: életpálya-építés, szövegértés-szövegalkotás, matematika, projektmenedzsment megbeszélés
- Minden érintett intézmény képviseltette magát a szakmai napon (menedzsment, tesztelők, leendő tesztelő pedagógusok).

2. Középfokú intézmények:
Dombóvár, Apáczai Csere János Szakközépiskola, 2006. február 14.
- A résztvevők száma: 40 fő
- Szekciók: szövegértés-szövegalkotás, matematika, ember és természet, ember és társadalom, projektmenedzsment
- Minden érintett intézmény képviseltette magát a szakmai napon. (menedzsment, tesztelők, leendő tesztelő pedagógusok).

Minden szekcióban jó hangulatú, tartalmas munka folyt. A szekciók azonos szempontok alapján (erősség, gyengeség) "értékelték" az első negyedév tesztelési, bevezetési tapasztalatait.

Közös tapasztalat:

Pozitívumok: a programcsomagok tartalmára vonatkoztak
- Jól használható szakmai anyagok, modulleírások (változatos, sokirányú adaptálási lehetőség)
- Sokféle tevékenység, új tanulásszervezési eljárások, tanulói motiváció biztosítása
- Jól illeszkedik a középiskolai helyi tantervhez, (kivéve szakiskola) az érettségi tananyaghoz.
- Pedagógusok hozzáállása, szülők és az iskolavezetés támogatása
- A moduláris képzések hatékonysága, a gyerekek képességeinek eredményes fejlesztése
- Hosszú, sokirányú alapozás, a késleltetett írástanítás segíti a biztonságos írástechnika elsajátítását
- Apáczai Szakközépiskola: - konkrét döntések a jövő évi bevezetésre vonatkozóan. (munkafüzetek összeállítása, csoportbontás stb.)

Negatívumok:
- Késtek, illetve hiányosak az eszközök
- Kevés a modulleírásokban ajánlott idő a feldolgozásra
- A kinyomtatott anyagok nem mindig jók, a diagrammok fekete-fehérben nem értelmezhetők
- A dramatizálás a 9. évfolyamon nem igazán működik
- Sok a téves, vagy gyakran változó, egymásnak ellentmondó információ a suliNova részéről
- A modulokban többszörösen ismétlődő tartalmak jelennek meg, nincs egyeztetés a fejlesztők között
- Nem volt egyforma a képzések hatékonysága. (pl. szoc. komp. felkészítés gyenge volt)

A szakmai műhelyfoglalkozások sikeres megvalósításáért köszönet a bonyhádi, a siklósi és a dombóvári kollégáknak, intézményvezetőknek.



Részletek ...